Skitdag

Idag har verkligen inte varit någon bra dag, på något plan.
Det började redan i fredags med skitnyheter som störde hela min helg och jag visste att jag var tvungen att ta tag i det imorse. (Kan inte i detalj gå in på vad det är just nu, men jag hoppas på en ljusning i det problemet) Ont i magen, nervös, kunde inte äta, som sagt ingen bra start.
Sen har vi ju det här med Max, febern och bristen på aptit. Misstänkte att det var samma som för en månad sedan, det vill säga öroninflammation och halsfluss, så ringde till VC och fick en tid på förmiddagen. Det visade sig ju att jag hade rätt, han hade båda delarna. Fick en bredare antibiotika utskriven än förra gången och hämtade ut den på stört.
Eftersom han har ätit dåligt så visste jag att det ev kunde bli lite jobbigt för magen att få i sig den. Efter ha fått i sig antiobitikan (gick ovanligt lätt) så började Spymaratonet hos lilleman, han spydde här och var och hur länge som helst! Stackars liten! Han ville inte sova,han ville ingenting och jag var HELT slut, hade inte fått i mig nån lunch eller vatten eller nått och klockan tickade och tickade... 14.30 hade jag lyckats få honom att somna och jag fick äntligen i mig lite mat. Sen var det bara att ta tag i allt skurande och tvättande
NI tänker kanske: Låt han skrika och gnälla lite så att du får i dig mat och kan vara en bra mamma. Idag var det lättare sagt en gjort kan jag meddela er och det sitter fortfarande i hos mig. Är mentalt slut känner jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0