Nattning

 

Nu har det blivit tags att ta tag i det där med Max kvällsrutiner. Vi har en bra rutin och tycker väl egentligen att nattning genom att han somnar i vår famn har funkat utmärkt. Sen är det en mysig stund för oss föräldrar också. Men, nu är det ju så att Lilleman växer och passar snart inte bra i sin mors famn, samt att det börjar bli dags för honom att lära sig somna själv, med oss fortfarande i rummet så klart. Min mor gjorde detta med honom i lördags, la ner honom i sängen och befann sig sedan bara i rummet och han somnade!

 

Jag började med detta igår, la ner honom och satte mig sedan vid honom och sjöng lite för honom som alltid. Han bökade och stökade, men låg ner i sängen och blundade till och från. När han upptäckte att han höll på att somna så var han bara tvungen att greja runt i sängen. Efter 40 minuter fick min kära make ta över och vad händer då, han somnar! Tog kanske 15 minuter till, men iaf. Detta är standard, han bråkar med mig, jag ger upp och han somnar när Oskar tar över. 1-0 till Max i detta läge! Men ikväll har jag inget val, Oskar är iväg och jag SKA fixa detta. Får ta hur långt tid det än tar, för lära sig att inte ”köra” med sin mor och somna själv måste han förr eller senare. ( I detta fall tror jag senare)

 

Jag har fått höra att jag nog inte har nått tålamod och att jag sitter och blir irriterad. Så känner jag dock faktiskt inte att jag blir, konstigt nog. Men vi får se ikväll, håll alla tummar och tår för mig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0