Föreläsning

 Igår så var jag och två kollegor på en heldags föreläsning i Konserthuset om autismspektum och stress kring ämnet.
Vet inte riktigt vad jag ska säga om den. Helene som höll i den var mycket duktig kring ämnet och jag fick en mer teoretisk och klar blick om var problematiken ligger hos en människa inom autismspektrat. Nu var det ju så att jag personligen gick på denna föreläsning för att få reda på mer om hur personer inom AS känner kring stress, hur de upplever stress, vad som kan trigga igång stress samt kanske få lite tips om hur jag ska kunna jobba med detta. Det var enbart den sista timmen hon tog upp det här med stress och på den tiden gavs det inte så mycket praktiskta tips, utan kom vi tillbaka på nästa föreläsning skulle hon komma in på det. Så, lite besviken blev jag allt, samtidigt som jag gick därifrån lite klokare än vad jag var när jag kom =)
 
Idag har det inte hänt så mycket i mitt liv. Jag har varit hemma med Max som varit hemma hela veckan med magsjuka. Han har ätit mer idag och är mycket bättre i magen än för ett par dagar sedan, vilket är super. Äter han ok och håller sig som han är nu kanske han får ta och gå till förskolan imorgon. Han är dessutom ledig hela nästa vecka, så jag tror det vore gott för honom att komma dit. Men är han inte pigg så får han absolut inte gå.
Ett gott tecken på att han är piggare iaf är att vi har varit ute i det svinkalla vädret och lekt i snön och det märks att han saknat att vara ute. Fick bära in ungen när jag höll på att förfrysa tårna! Nu sover han i väntan på att Oskar ska komma hem, det är då min tur att pysa till jobbet för lite AW med mina kollegor.
 
Nästa veckar är det ju som bekant påsk och vi åker redan från Växjö på onsdag. Denna resa är verkligen fulltecknad med besök till höger och vänster, besök som jag gärna gör med nöje =)
På onsdag när vi åker upp stannar vi på lite lunch hos Linda med familj, på torsdagen är det inte helt bestämt, men en tur till min kusin Ulrika blir det förmodligen, på fredagen tar vi och åker till Enhörna för att hälsa på fina Elin med familj som jag inte sett sedan vårt bröllop och på påskafton tar vi en tur till Karin och Donald som vi inte heller sett sen vårt bröllop.
Det ska bli sjukt kul och jag hoppas innerligen att Lilleman håller sig frisk med alla besök inplanerade.
 
NU har ni fått ett blogginlägg med en massa svammel om olika saker, uppdaterar man inte så ofta kommer allt på en gång :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0