Spontanshopping

Inget som jag vanligtvis sysslar med om jag ska vara ärlig. Det händer väl att man köper en tröja eller så, men då får det inte kosta speciellt mycket. Lilleman prioriteras när det gäller klädköp och annat nu för tiden.
MEN igår, då slog shoppingdjävulen till, haha. Var på HM och kollade efter kläder till en gammal kollega som fått barn. Fann så klart inget till henne, men... Så hängde den där, just DEN snygga klänningen! Skulle passa asbra på bröllopet i helgen (jag som inte skulle handla annat än skor till detta bröllop) Fanns inte i min storlek, men jag tog den största jag hittade. Sen såg jag att på provdockan som klänningen hängde på, hade de matchat denna klänning med en snygg jacka. O well, tänkte jag och tog med mig allt in i provrummet. De satt som en smäck och jag blev grymt förälskad (ibland tycker man att man ser bra ut, faktiskt! )
Så, en klänning och en jacka för alldeles för mycket pengar inhandlades, men jag kände mig ovanligt nöjd med köpet. Nu var det ju bara den här grejen med att berätta för mannen, haha. Han sa inget om priset, utan uttryckte sig genom att säga: Är det något bröllop du får ha de där kläderna på så är det Sanna och Kristers =)
 
Sen var det ju det här skoproblemet, det hade ju inte försvunnit för att jag funnit andra kläder. Fick ta mig en snabb sväng till Samarkand och på skopunkten hittade jag ett par snygga stövlar. Kanske en storlek för små, men de kostade 99 spänn. Där kan vi snacka om att vara snål :P Kommer dessutom halka runt med dem, men jag får väl hitta nån att hänga på när vi är ute. Mannen ska ju vara marskalk och toasmaster, så hans stöttning kan jag inte räkna med.
 
Bild kommer senare, kan ju inte röja min outfit :P
 
Imorgon bär det så av till Sköldinge med Max, sover där en natt och sen tidigt lördag morgon åker vi till Östergötland. Oskar lämnar av mig i Norrköping då jag ska gå på namngivningsfest för Leo och han åker mot Borensberg. Jag har tur att bli hämtad av Dansk för färd mot Borensberg vid lunch.

Kommentarer
Postat av: Frida d

Måste se bilder sen!!! Blev så nyfiken :) Kraaaaam!!

2013-02-14 @ 20:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0