Babyshower


Igår var jag på mitt livs andra babyshower. Det är absolut en trevlig tradition där vi tjejer kan träffas, umgås och bara ha en skön eftermiddag.
Denna gång var det Mias mage som "firades" med lekar, paket och gofika. I slutet av mars är det dags för den lille att titta ut. 
Många tycker att det är en töntig grej, att det enda man vill göra med en sån grej är att härma amerikanerna. Jag ska inte ljuga och säga att jag tänkte så när jag fick min första inbjudan, men nu är jag helt för det. Det är en härlig grej, att rå om mamman för en stund och visa att man är glad för det nya tillskottet. Hoppas det fortsätter, för vi har det riktigt trevligt =)

Tillställningen ledde dock tyvärr till ett smärtsamt minne. Jag ramlade i Mias trapp på väg ner i hallen och fick lagom ont. Tänkte att det kanske skulle gå över, men icke sa nicke. Det blev värre, kunde knappt sova inatt och imorse hade ett megablåmärke över hela röven uppdagat sig. Så idag har jag haltat mig fram, var lagom skönt när det var dags att hämta Lilleman på förskolan.
 
Snart är det dags för familjen annorlunda, ett av mina favoritprogram. Är imponerad över hur de orkar med så många barn, när jag själv tycker det är svårt med ett. Men vissa är nog helt enkelt skapta att ha många barn och jag dömer dem inte för det. Pluggade med en kvinna som hade 8 barn tror jag, om inte fler och jag var grymt imponerad över hur hon kunde sköta studierna och familjen. Tror det stavas diciplin! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0