Tatueringar

Jag älskar dokusåpor av alla dess slag, speciellt sådana som Underbart är kort och Familjen Annorlunda. Jag följder Mirka Nordströms blogg från Familjen Annorlunda och tycker att den är rätt underhållande och bra. Hon skrev ett inlägg om tatueringar och shit vilken respons av olika dess slag hon fått (http://blogg.loppi.se/elvabarnsmamman/ Där kan ni läsa inläggen tattooed millinonarie och gästinlägget) Vissa människor har ju inte koll på saker och ting. Att man skulle vara ett soc-fall om man tatuerar sig, att det ser billigt ut och att man som mor definitivt inte borde hålla på med sådant larv.

Jag kan också tycka att vissa tatueringar ser "billiga" ut och jag kan också undra hur vissa har tänkt när de tatuerat sig, men det är väl för sjutton deras val! Likaså som JAG har gjort mina val av tatueringar och dess placeringar. Om jag vill ha 20 tatueringar är de väl mitt val och ingen annans. Jag vet att det finns de som tycker att det är fult och löjligt, men det skiter jag i. Jag har allt som allt tatuerat mig 6 gånger, men har bara 5 tatueringar just nu eftersom jag har gjort en cover på en tatuering som inte blev som jag tänkt. Så ja, det kan bli fel, men oftast går det att rätta till. Jag har planer på att göra fler, fast inte många fler. Jag vill nämligen kunna välja vilka jag ska visa och det innebär att jag inte kommer att ha flera tatueringar på samma ställe, dvs inga fler på benen till exempel. För jag vill att den enda jag har där ska synas.
Min man har också gjort sin första, hans val av motiv, hans val av plats och framför allt hans val att göra det. Vill han göra fler är det upp till honom och ingen annan.

Kommentarer
Postat av: Klara

Helt rätt Petra. Den som vill tatuera sej ska få göra det. Tyvärr är det många som inte tänker på att de ska kunna stå för motivet hela livet(inga problem för dej och Oskar där nej)
Bra tatueringar tycker jag är snyggt, men man får ofta vad man betalar för.
Frode och jag gick förbi en tatueringsstudio där de hade satt upp en lapp på dörren där de sa att de inte längre bättrar på existerande tatueringar, det var för lite kreativt för de. Tyckte det var bra sagt.
Kramar från oss
Klara

2012-10-22 @ 13:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0