Friskis

Nu är första gympapasset avklarat på friskis och svettis. Om ni har missat det har jag nu börjat träna två gånger i veckan med Patricia. Känns hur skönt som helst, och jag kom fram till att baspasset blir alldeles utmärkt i nuläget. För det första har jag ingen kondis och för det andra är jag alldeles för tung för att gå ett medelpass. Rent konditionsmässigt skulle jag behöva det, men mycket springande och hoppande skulle  inte mina knän klara av. Jag var tung innan jag blev gravid, men nu är det en 10 kg till och det tynger rejält.

Annars är det mycket hockey som gäller i vårt hem. HockeyVM trog igång i fredags och vi hade lite besök i form av Ola, Cissi och Sabbacus. Premiärmatchen sågs med ett halvt ögat då vi inte sett dessa tokar på ett tag. Max la vi för första gången själv i sovrummet. Han sover ju normalt i vardagsrummet och lägger sig med oss, men då det riskerar att blir lite högljutt när vi tittar på hockey så tänkte vi att det var dags att prova, och det funkade super! Så, nu fortsätter vi med det och håller tummarna att det funkar.

Oskar har satt sig för att spela lite star wars, jag har glidit ner i soffan och kollar på unga läkare. Gillar sånna program rejält. Blir tidigt i säng, måste läsa klart Eldvittnet av Kepler. Skitbra bok, undrar om de släppt någon ny. Har läst de tre som kommit och vill ha mer! Det är helt klart värt att lägga sig 21 för att läsa =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0