Intensivt

Det kan man kalla de senaste veckorna. Vi har haft en hel del besök, det har varit trevligt, men ja skulle ljuga om jag sa att det varit lätt.
för två veckor sedan var Hanna, Molly, Klara och Frode på besök från Oslo. Max fick träffa sina fastar och kusin för första gången. Var en del häng på stan, hemma och en tripp till Kosta gjordes också. Hanna och Klara fick prova på glasblåsning, en julklapp från oss till dem. Det uppskattades, vilket var skoj =)
Max var superduktig och gjorde inte mycket väsen för sig. Det visade sig dock på söndagen att det hade varit intensivt för honom då han sov HELA dagen, han vaknade bara för att äta.
Nu i helgen hade vi Frida på besök från Stockholm. Hon och Max hade ett flertal moments och Frida fick rå om honom en hel del. Frida och jag hade lite egentid och shoppade på samarkand och gick på barnloppis. Träffar denna kvinna alldeles för sällan.
Nu i helgen så kommer familjen Wiklund på besök, fick ställa in förra gången de skulle komma då de var sjuka. Men nu ska det allt bli av. Oskar och Max är dock förkylda, se de har fått välja själva om de vill komma och i nuläget så gör de det =)

Max växer och frodas, vägde förra veckan 4800 och var 54 lång. Han ändrar beteende från dag till dag och har verkligen börjat visa egen vilja och en personlighet. Kräkas, "bråka" när han ska sova, äta på händerna, bli akut hungrig osv, det är kul att se detta, men det är också helt ok att bara vara tycker jag =)

Vi har ju också börjat på föräldragrupp, just nu är det babymassage som gäller på torsdagar. Än så länge verkar han gilla det, hoppas att det känns så för honom imorgon med. Det är också skönt att träffa andra mammor med ungefär lika gamla barn, man delar ungeför samma upplevelser och kan fråga varandra om saker och ting. Hoppas att det blir mammor man kommer umgås med =) Lollo och Mimmi ser man ju då och då dock! Sen så har vi ju inte haft tid på helgerna att umgås med folket som bor här, vilket det snart ska bli ändring på =).

Finns säkert en massa mer att skriva om, men just nu är det tilt. Håll till godo =)

Kommentarer
Postat av: Frida D

Jaaa, lilla Maxen ville nog egentligen följa med mig hem. Jag kände det på mig. Men men, jag får väl vänta ut min egna :)

TACK söta för i helgen!!

Puss

2012-03-07 @ 21:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0