Två dagar av derbyn

Måndag och tisdag kväll har jag suttit klistrad framför tv:n. Det har varit två härliga derbyn mellan Djurgården och AIK. Så klart har ju Djurgården vunnit båda, det skulle ju inte kunna gå på nått annat sätt menar jag :P Kan dock se det hela lite obejktivt och faktiskt säga att AIK spelade bättre i både fotbolls-och hockeymatchen, men att Djurgården hade tillräckligt bra försvar i sina respektive lag. 
Fotbollsmatchen i måndags blev i andra halvlek en liten besvikelse, om man ska se till supportrarna. De första tio minuterna av matchen var klackarna tysta för att protesetera mot svenska fotbollsförbundet, en ok aktion som var överenskomment klackarna emellan. Men den andra överenskommelsen som startade när andra halvlek blåste igång störde mig rejält OCH gjorde att manifestationen i första halvlek var som bortblåst. De beslöt att samtidigt tända bengaliska eldar och matchen avbröts för en stund! Varför!? VAd tänkter man med när man gör så? Det förstör ju bara och leder fan inte till nån nytta överhuvudtaget.
Det dåliga i detta läge var att arrragörerna hade hört ett rykte om att detta skulle ske, kanske skulle man visiterat klackarna lite mer innan match!? Det får ta den tid det tar, de får missa delar av matchen, inget mer med det. Varför sådan feghet!? Stör mig mycket på detta, bara så ni vet!
Kolla länken nedan, så borde fotbollsförbundet göra.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/turkiet/article13655742.ab

Annars har det varit mest lugnt, har varit förkyld och mest gjort ingenting. Måste kanske ta tag i saker i livet, men det får vänta till imorgon tror jag :P


Det ska börjas i tid med Plupp, han/hon behöver lära sig vilka färger som är de rätta. Vet att min maken inte riktigt håller med mig där :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0