MVC besöket

Så, efter över 6 veckor var det åter igen dags för ett besök hos mödravården. Då vår barnmoska bytt arbetsplats blev vi tilldelade en ny och det gick helt ok. Kändes dock som om jag ställde en massa konstiga frågor, men hon svarade snällt på allt. Hon mätte och lyssnade, allt lät precis som det skulle. Den lilla parveln sparkade och rumlade dock så mycket att hon hade svårt att få fokus på hjärtljudet, själv tyckte jag att det mest var härligt att höra sparkar och slag =)
Till vikt och järnvärden... Ja, vad ska man säga om det. Jag och Oskar hade chansat på att jag gått upp 4-5 kilo, men jag blev glatt överraskad över att det bara var tre. Så mycket skräpmat och godis som går ner så får man verkligen vara det. Berättade för henne att jag har svårt att äta mat och att "dålig mat" lättast gick ner och jag fick faktiskt ingen uppläxning kring det. Vilket kändes skönt. Järnvärdena var det ju liite sämre med, hade sjunkit rejält, vilket jag nästan räknat med. Då jag inte kan äta järntabletter kör jag på med min Blutsaft och gjutjärnspanna. Fick tipset om att ha vinäger i pannan eftersom det frigör järn från den, samt äta mycket nötkött, det ska nog gå att ordnas =) Oskar klagar definitivt inte...

Vi har även varit och inhandlat oss en vagn. Då vi hade bestämt oss för att köpa en begagnad vagn begav vi oss till Nettans Barnvagnshörna här i Växjö för att se vad hon hade att erbjuda. Vi fick ett trevligt bemötande när vi kom, vi berättade vad vi var ute efter och hon visade vad hon hade för alternativ. Emmaljunga och Brio hade vi att välja på hon berättade för- och nackdelar och jag ställde en masa frågor. Hon hade en mycket fin Brio-10, inte  solblekt eller sliten alls, med sittdel,liggdel, mjuklift, skötväska, regnskydd, myggskydd för enbart 4000. Det svåra i detta läget var att vi hade inte möjlighet att åka hem och tänka på saken eftersom det var flera intresenter på den, så vi slog helt enkelt till =)
Vi packade in den i bilen när Oskar säger " du tänkte på att den var blå va!?" Allt jag köper nu går i pojkfärger, får helt enkelt inte handla nått mer :P


Stolt blivande far, varje gång han går förbi vagnen säger han "så coolt" =)

Veckorna rullar annars på här. Hade besök av Frida och lilla Lykke i fredags, det behövde vi båda två tror jag. Träffas, snacka skit och inte röra sig en millimeter. Det är synd att det inte blir oftare, men vi har ju ofta telefonkontakt i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Ida

Vi köpte också vår barnvagn på Nettans barnvagnshörna. Visst hennes beg vagnar är ju lite dyrare än att köpa dem av privatpersoner men hon har en del i lager och man slipper ringa på olika annonser och åka runt :)

Vi kom också därifrån med en blå vagn, tänkte helt enkelt inte på färgen.



Hoppas järnvärdet går upp och lycka till!

2011-09-08 @ 19:31:36
URL: http://www.nemensi.com
Postat av: eva keyser

Blå färg överraskad jag trodde du skulle ha GRÖN.

2011-09-10 @ 15:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0