Do not know where to start..

Det har gått ett tag sedan jag skrev här. Har tänkt varje dag att jag ska in och uppdatera, men sen blir jag så satans lat att det helt enkelt inte blir av. Hade ju lovat att blogga igår, men det var fan en dålig dag och lusten infann sig inte. Frida var dock så snäll och påpekade detta för mig att jag nu blir illa tvungen att knåpa ihop nått ;)

Det har varit lite småsaker som hänt, tänkte att jag mest skulle förmedla dem i bilder. Det blir lite mindre att skriva och lite roligare att titta på bloggen för er.

Förra torsdagen (22/9) firade jag och Oskar 5 år. Vi har bara firat det en gång och det var första gången på öl och whiskeymässan i Sthlm 2007. Sen har vi helt enkelt åkt tillbaka dit varje år och det har blivit lite av en symbol för "tillsammansdagen" I år skedde det enbart av EN anledning och det är just den att jag är på smällen och inte kan gå på mässan i år. Följer givetvis med upp till Sthlm, men jag pinar mig inte och går runt på mässan när jag inte får dricka nått. Där går gränser för vad jag utsätter min längtan för!


(klicka för större bilder)

Så, började med att jag gjorde en lite bordsdekoration som gick lite i höstens tecken (blev väldigt nöjd faktiskt) Oskar visste inte om att jag skulle bjuda honom på middag och blev glatt överraskad. Och jag blev glad över de fina blommorna han kom hem med, han vet att jag verkligen nöjer mig med BARA en bukett. Det bjöds på laxtoast till förrätt och hemagjord potatisgratäng med kött och rödvinssås till huvudrätt, samt vaniljkesella med frusna bär till efterrätt. Kan meddela att vi blev lagom mätta den kvällen! Film och hockey stod sedan på kvällens agenda.

På lördagen samma vecka åkte vi ner till Bromölla för att hälsa på min brorson Kelian och hans mor Sara. Det blev några timmar av lek =) Han är så himla söt den pojken, det är trist att vi inte ses mer än vad vi gör :( Gav Kelian en av de bästa presenterna ever (enligt mig), en apa som skrattar och fiser. Alltså ni kan inten fattar hur sjukt rolig den är! Har den på mobilen och skrattar varje gång jag lyssnar på den. Kelian blev dock inte riktigt lika förtjust i den.. Han lär sig nog =) Till hans bor förtret. Bror Daniel och hans tjej Sandra hade åkt från Sthlm för att umgås med Kelian, så vi hann säga hej till honom innan vi åkte hem




I tisdags hade vi invigningsfest på jobbet, vårt Resursteam har flyttat och det skulle så klart firas med pompa och ståt. "Chefen" klippte band och vi skålade i "skumpa". Vi åt en massa god mat och hade en musikquiz från stenåldern. Måste alltså tillägga att de andra är en aning äldre än mig ;) (förlåt) Då jag inte bett om tillåtelse att lägga upp bilder på den merverkande får ni nöja er med en matbild =)



I övrigt går mina dagar åt att vara bitter och trött. Ni som säger att vara gravid är det bästa som finns ni kan kyssa mig i röven. Visst, det är härligt att veta att man har ett liv inom sig, men det är för sjutton inte roligt! Jag dessutom som är hypokondriker och kontrollfreak har rätt svårt för detta. Oskar får stå ut med mycket nu, men å andra sidan är ju allt HANS fel ;)

Nu blir det promenix i det fina vädret!

Kommentarer
Postat av: Sanna



Vad fint ni gjorde det! Härligt att se att kärleken blomstrar.. Puss på er båda!

2011-09-30 @ 14:53:24
Postat av: gunilla

Fina bilder och du får till det även skriftligt

Tack för att du inte la upp bilder på oss T11 gänget

Vill ju först se dem,haha

Ha det gott syns på måndag

Kram på dig

2011-09-30 @ 21:11:06
Postat av: Gosia

Haha :D Så härligt med det sista stycket om att vara gravid! Jag kände precis likadant! Alla som gick på små moln under sina perfekta, underbara, mysiga graviditeter kunde kyssa mig i röven då. Ush vad less jag var. Lycka till med Plupp!

2011-10-24 @ 21:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0