Bloggtorka.....

eller vad man nu kan kalla det. Jag har ju aldrig riktigt kommit igång med bloggen. Tänkte att jag kanske skulle göra det när jag blev gravid, skriva om alla krämpor och sånt, men det har inte riktigt blivit så.
Det är så mycket som hänt under den senaste tiden att det skulle bli ett blogginlägg utan dess like om jag försökte få med allting. Dåligt med bilder har det också blivit, så på det enkla sättet går det inte heller att lösa.

Vi går nu på lördag in i v. nått.. Jag fattar inte hur man räknar, men jag tror vi är i v. 22 (21 + 5). Det har väl hitlills gått rätt så bra med det mesta. Då jag har mina härliga magproblem, har de dock blivit lite värre. Nu sitter jag mest och försöker känna skillnad på om nått är galet eller om det är magen som krånglar. Min barnmorska sa till mig att det är viktigt att jag lär mig att känna skillnad och det har jag, tills nu. Så klart oroar jag mig ständigt för livet inom mig, men det är lite läskigare nu när man inte kan avgöra vad som är galet. Får ta det med barnmorskan på torsdag helt enkelt.  Bilden nedan är för ca två veckor sedan =)

Vi var på ultraljud den 16/8 och såg vår lilla krabbat =) det kändes overkliget att se att något rörde sig i en utan att känna det. Jag hade känt lite, men inga direkt sparkar och inte dagligen. Efter vi hade sett Plupp var det som om jag verkligen började tro på att det fanns ett liv inom mig och jag kände sparkar redan samma kväll. Nu rör han/hon på sig ofta och dagligen. Har jag inte känt nått på länge så måste jag bara väcka den lilla krabaten. Vi vet ännu inte vad det är för kön, mest för att Oskar faktiskt inte vill veta. Jag hade tyckt det var smidigt av praktiska skäl. Jag har drömt om att det blir en pojke, så för mig är det en han. Tror dock att det blir lite jobbigt om det visar sig vara en flicka, hjärnan kommer nog ta en stund att ställa om sig.




Vet inte om jag skrivit att jag fått tillbaka mitt jobb på Kungsmad? Det har jag iaf och det känns superbra, svårt att komma igång har det allt varit och MÅNGA trappor att gå i ;)

Nu får det vara nog för denna stund, ska försöka att uppdatera mer om vad som hänt i livet.

Kommentarer
Postat av: Ella

ser att du oxå börjar få lite mage :-) Då har du snart gått halva tiden nu då.... Vore roligt med lite fler blogginlägg så man har lite att läsa.

2011-09-01 @ 17:19:29
Postat av: eva keyser

Söt mage med sött inehåll.

2011-09-01 @ 20:39:52
Postat av: Frida

Sicken söt bebismage du börja få!! =)



Ska bli kul att träffa dig imorgon så jag får njuta av synen av en sådan go mage, och självklart skitsnacket :) Själv tar jag med mig själva resultatet av en bebismage, så du vet vad du ger dig in på ;) haha

2011-09-01 @ 22:08:22
URL: http://childofdestiny.blogg.se/
Postat av: Ida

Söt lite mage och vilka underbara bilder ni fick på ultraljudet!



du är i vecka 22, man räknar påbörjad vecka så vecka 21+5 betyder ju att du gått in och börjat på vecka 22. Tog mig ett bra tag att lista ut det där med ;)

2011-09-04 @ 18:12:09
URL: http://nemensi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0