vintertid

Nu är det officiellt vinter. Jag hoppas på så där på -5 grader hela vintern med ett vackert liggande snötäckte på marken, kan man få det?

Tänkte att jag skulle uppdatera hela veckan, ge mig själv den utmaningen, men icke. Som ni märker har jag inte lyckas med denna utmaning. Ni hade nog inte stått ut med mina inlägg, det har varit en helvetesvecka utan dess like. Humörsvängningar till tusen, irriterad, arg, sur, gnällig och tårögd samtidigt som jag har haft sammandragningar och ont i magen. Detta mina vänner = en dålig vecka för mig och en superjävlig vecka för Oskar. Stackarn har fått ta mycket skit! Snart över dock får vi hoppas, är nu i v. 31 så det går fort fram nu.

Veckan har annars innehållit, förutom jobb, fika med Mimmi. Träffade henne i torsdags för en fika på Broqvist, bäst att passa på innan hennes lilla bebis ploppade ut. Hon kom direkt efter en härlig svepning hos barnmorskan. Vi snackade en massa skit och gick som vanligt en sväng på stan.


Igår fick jag detta mms från henne. Lilla Emelin föddes lördag morgon 04.53, 48 cm lång och  vägde 3272 g. Grattis till Fredrik och Mimmi

Vi får väl även säga grattis till Ola Karlsson och hans Maria som i fredags fick en liten son!

I veckan har det även ihandlats en diskmaskin och en tvättmaskin (tack Keyserfamiljen) till detta hushåll. Oskar har haft lite problem med installationen av dessa ting, när diskmaskinen skulle startas så var det mycket vatten på ställen där de inte skulle vara, det saknades delar till dem båda osv. Idag ska vi se om vi får igång tvättmaskinen till fullo, Oskar måste leka med el och det kan ju gå hur som helst.
När han pysslar med det tänkte jag nog försöka sätta ihop spjälsängen (tack mamma och pappa), jag är dock tveksam till om jag har tålamod till det. Kommer förmodligen sluta med att Oskar får fixa det själv...

Idag säger vi även Grattis till Frida som fyller hela 28 år idag, gamla bruden ;)

Kommentarer
Postat av: Frida

TACK!!! =) Puss på dig

2011-10-31 @ 09:56:13
URL: http://childofdestiny.blogg.se/
Postat av: Frida

TACK!!! =) Puss på dig

2011-10-31 @ 09:56:14
URL: http://childofdestiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0