Promenad?!

Nyss hemkommen från jobbet, solen skiner och det är småkyligt ute. En perfekt eftermiddag för en liten promenix, om.. det inte vore för att jag har lite ont i magen. Lite sammandragningar och lite magproblem gör att fåtöljen lockar mer. Så klart vet jag också att en promenad piggar upp lite, man måste nästen passa på eftersom det mestadels regnar.

Den senaste tiden har det varit full rulle med det mesta. Kommer inte att kunna klämma in allt här. Då tänker ni säkert " om hon uppdaterade lite oftare så..." :P'

I torsdags åkte jag till norrköping med mina härliga kollegor för att sedan på fredag vara på Marieborgs folkhögskola på ett lite studiebesök. De har en linje där för personer med högfungerade Asperger. Verkar vara en bra linje och de elever vi fick träffa gav också det intrycket. De inriktar sig inte på att de ska klara en massa betyg, utan lära sig att leva i samhället. De har mycket diskussioner kring vardagliga situationer som uppkommer och hur de kan hanteras. De bor på internat och får där rå om sig själva samt umgås med "normala" (om det nu finns nått som heter det). Det är svårt att ge en rätt bild av stället så här i bloggen, men det var väl värt besöket =) Läs gärna om folkhögsskolan!

På fredagen kom Oskar och hämtade mig i Norrköping för vidare färd till Stockholm. Där det åter igen var dags för öl och whiskeymässan ute i nacka. Av förklarliga själ följde inte jag med ut till mässan, men Oskar hade haft det trevlig och smakat på mycket gott =) Jag spenderade lördagen med B-T, snacka skit, gick i gamla stan, fikade med Frida samt letade frenetiskt efter en bra restaurang att äta på på kvällen. Och vi hittade den =) Mätta och belåtna gick vi till hotellrummet, glodde på tv samt inväntade killarna. Skön dag med andra ord!
Nästa år räknar jag själv med att få åka på mässan, mamma får vara barnvakt =)

Nej, nu ska jag bege mig ut. Ha en skön eftermiddag alla.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Annars kan jag och Dahne vara barnvakt! ;)

2011-10-22 @ 14:40:44
URL: http://sandravardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0