Lördagsmorgon

För att vara helg så har jag nästan haft sovmorgon, 07.15 gav ryggen helt upp och det fick bli en kopp kaffe i min härliga fåtölj. Ska säga er att det är klart det bästa (och dyraste) köpet på bra länge. Den har räddat många nätter och dagar. När jag var till Stockholm förra helgen längtade jag hem till den =)



Fredag igår, jobb, möte och sen en härlig långfika med Mimmi. Som vanligt träffades vi på Broqvist, dels för att det är lung och dels för att det är sån skön service där. Bordsservering är det inte många ställer som har idag. Vi snackade om det mesta, men så klart blev det mest barnsnack då Mimmis leveransdatum är om 2 veckor. Det är intressant att höra andras upplevelser och tankar kring hela graviditeten och det runt omkring. Tog en tripp till HM också, vill gärna hitta ett par byxorn till mig, men det var lika svårt som vanligt. Måste tillägga, för att vara i v 38 så har kvinnan speed i benen, hann fan inte med överhuvudtaget haha. Då ligger hon så där 10 veckor innan mig, galet vad olika personer kan vara i sin graviditet.

Idag så får vi se vad som händer, vi har inga direkta planer. Vill tvinga ner Oskar på stan för att kolla in höstmarknaden, men vet inte om jag kommer lyckas. Kommer vara galet mycket folk på stan, vilket det var redan igår.

Måste ge lite cred till min man för igår, han ringer hem och frågar vad vi ska äta. Jag är som vanligt inte sugen på nått och han erbjuder sig att åka ner till stan och handla mat (sushi till mig och pasta till honom) Varnar honom att det är lite mycket folk på stan innan han åker från jobbet. Efter ca30 minuter får jag ett sms som säger att han äntligen funnit en parkeringsplats. Efter ytterliggare 20 minuter får jag ett sms till där han meddelar att han nu är fast i en bilkö. Efter en timme är min kära man hemma med maten och är så där lite lagom irriterad över det faktum att det var mycket folk och inga parkeringar på stan. Jag hade själv aldrig kört ner dit kan jag säga! Men maten var god och han fick ett par pussar för besväret =)

Kommentarer
Postat av: Sabbacus

Det hade alltså gått fortare om han gått ner till centrum och köpt maten?

2011-10-16 @ 10:48:49
Postat av: eva keyser

Det borde gått fortare att gå. Sköt om Plupp o dig själv.

2011-10-16 @ 11:29:12
Postat av: Petra

Ja, det hade gått fortare att gå ner.. var enbart för att han körde direkt från jobbet.

2011-10-16 @ 17:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0