Gah!!!

Vet inte om jag skHaa skratta eller gråta efter dagens besked. Har varit i kontakt med löneadm. på kommunen för att se efter hur det ligger till med mina LAS dagar.

Fick då detta svar:

jag har tittat på dina uppgifter och när din nuvarande anställning går ut (den 21 december 2011) kommer du att ha följande las-dagar:

LAS-tid totalt (kvalificeringstid för företrädesrätt till återanställning)                                   664 dagar

Vik-tid (kvalificeringstid för konvertering av vikariat till en tillsvidareanställning)            87 dagar

AVA-tid (kvalificeringstid för konvertering av AVA till en tillsvidareanställning)               430 dagar


Då var ju så klart min fråga varför inte alla de 664 dagarna räknades på tillsvidareanställningen (eftersom det är så många dagar jag jobbat i kommunen. Fick då svar att: Det gäller alltså inte för timanställning, där man tjänar in LAS-dagar men inte kvalificerar sig för vik- eller AVA-dagar.
Snacka om att jag blev paff, kollade ju detta i våras och fick inte alls detta till svars. Så det året som jag jobbade mer än heltid inom kommunen räknas alltså inte! Snacka om att göra det krångligt för att inte vara tvungen att ge tillsvisareanställning.

Nog om detta och till något roligare, Ullared! Mannen min och jag åkte dit i onsdags för att inhandla det mesta till Plupp och vinterjacka till mig. Inte alls mycket folk, så det var skönt. Hittade dock inte allt jag skulle, tycker nog att deras utbud på barnkläder har blivit sämre. Inte de större storlekarna, men de små. Fanns inte mycket alls att välja på, inga mössor och vantar till minismå hade de heller. Och inte hittade jag julklappar som passade eller en vinterjacka till mig. Men visst hittade vi mycket med, vi blev ju 6000 spänn fattigare så.. =)


Dessa små nallar hittade jag, kunde inte låta bli att köpa. En united och en Arsenal nallen till Plupp. Oskar kunde inte låta bli att byta kläderna på dem, Arsenalnallen var ju tvungen att ha rött hår och tuppkam =)

Idag tvättas det barngrejer, det är ju bara 10 veckor kvar. Tänker att tiden kommer gå fort och då känns det skönt att ha allt gjort.

v. 30 (29+1)


Kommentarer
Postat av: eva keyser

Snygg mage snygga nallar "snygg" son.

Om LAS finns inga ord som går att skriva. F....N.

2011-10-24 @ 21:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0