Veckan, helgen, dagen...

Jobb och höstlov förra veckan. Jag fixar inte att vara ledig, ni andra tänker säkert att det låter helt sjukt, men så är det. Jag är van att jobba jämnt och vill jobba. Jag har inte haft så mycket ledigt sen jag pluggade i Örebro, det är några år sedan. Det är fortfarande svårt att ställa om, faktiskt. Jag vet att jag måste eftersom jag nu har börjat få mer problem med foglossningen, men helt går inte. Det finns mycket att plocka med och folk att träffa.

Hade bästaste Frida och lilla Lykke på besök i fredags. Det är alltid välbehövligt med lite Fridatid. Vi gick ner på stan och jag fick bjuda henne på en födelsedagslunch samt en god halloweenbakelse till efterrrätt =) Sen var det mycket snack under resterande av tiden hon var här. Vill egentligen ha henne närmare, men hon envisas ju med att bo på landet ;)

På fredagskvällen kom sedan Sanna och Krister för att umgås med oss under helgen. Alltid lika kul att ha dem på besök, händer ju inte att vi ses alldeles för ofta, vilket är trist. Fredagen slutade tidigt för mig, strax efter att Sanna och Krister vunnit i TP. Fast enbart för att de spelade i lag, alltså fuskade! Nej, jag är ingen dålig förlorare, bara liiite bitter.

På lördagen hade vi en kort, men trevlig visit av Sofia och Niklas, En timmes skitsnack och fika, sen begav de sig hemåt. Sen var det sedan dags för maskerad hos Sabbacus och Patricia. En trevlig, lugn, hemmafest med lagom mycket folk. Lyckades hålla mig på plats till tolvsnåret, mäkta imponerad av mig själv *klapp klapp*



En liten blandning av foton från kvällen. Visst är alla snygga? klicka på bilden för stor bild...

Jo, nått annats som hände på lördagen var att vi testade att tvätta en maskin tvätt. I tron om att den var som den skulle så gick vi iväg ner på stan medan den tvättade. När vi kom hem och jag kliver in i badrummet så upptäcker jag en tvättmaskin som har fallit ner på golvet, hoppat runt liggandes och haft sönder tröskeln. Tvätten hade iaf centrifugerats :P Ställde tillbaka maskinen och testade igen, den hoppade som f*n rent ut sagt. Inget som är möjligt i en lägenhet direkt. Idag ringde Oskar till försäljarna, de frågade genast om det var en Bosch vi köpt, vilket det faktiskt var. De rekomenderade oss att ta bort några plastbitar med cp långa skruvar som sitter bakpå maskinen, och vips så var det inget problem att centrifugera. Helskumt..

Vi har även idag varit på första öppna föräldraföreläsningen, handlade om förlossning. Helt ok, men det var inte så mycket som jag inte redan visste som togs upp. Fast det var mycket bra information till karlarna kan jag tycka.

Efter detta långa inlägg så ska jag åter gå tillbaka till fotbollsgalan och fortsätta irritera mig på att Zlatan får priser.

Kommentarer
Postat av: Frida

Underbara du! :D Instämmer i allt du säger, men vi byter ut namnet (annars blir det lite väl ego haha). Och nej, jag envisas inte med att på landet, det är du som envisas med att bo i stan ;)

Men visst hade de vart fint att kunna ses så ofta man ville!



Själv så plågar jag mig inte med att glo på galan...CSI är bättre då! Ha de underbart vännen och ta hand om dig och magen!!! Kramar

2011-11-07 @ 21:06:58
URL: http://childofdestiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0