"Kan hända...

att du måste få lite blod intravenöst då du inte kan äta järntabletterna"

Dagens dom hos barnmorskan, hon ska imorgon överlägga med läkaren och se hur vi ska göra med mina dåliga järndepåer. Kan säga att jag hellre tar en blostransfusion än att utsätter mina tarmar för mer. Det gör så pass ont att jag inte vill att bebisen ska röra sig och då är det f*n illa!
Annars blev jag mest besviken över att jag gått upp 1 kilo mer denna månad än vad jag gjort de andra månaderna. En bidragande orsak kan ju faktiskt vara att jag inte pallar att gå så mycket nu, att gå till jobbet och dess trappor räcker säger kroppen.

Oskar tyckte annars att dagens föräldragrupp var riktigt bra, handlade om anknytning och "livet efter födseln". Då jag har haft en bitter dag så tyckte jag mest att det var saker som jag hade koll på och rätt självklara grejer. Dock vet jag (via jobb) att det vi gick igenom inte är självklart för alla, så visst är det bra att ha en genomgång på det.

Ska ta och ta tag i det där med julgardinerna nu tänkte jag, stryka is dock not the shit! ;)

Kommentarer
Postat av: eva keyser

Det är nog så att du vet men O behöver få det i teorin. Däremot tror jag det faller sig naturligt för er båda när lillen/an kommit.

2011-11-29 @ 17:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0