Glukosbelasting

Så igår var det dags för glukosbelasningen som jag nämnt tidigare. Utan mat och dryck (samt morgonkaffe) äntrade jag MVC:s dörrar och fick äntligen dricka nått. En härlig glukosblandning, lagom god, men det var vätska. Sen var det bara att sitta och vänta i 2 timmar. Som tur var hade vi en tid hos barnmoskan samtidigt, så det kändes inte som alldeles för länge.
Jag ställde alla mina tusen frågor, fick samma svar som alltid, det är normalt. Lagom trött på ordent normalt, jag vill ha förklaringar på allt. Fick nöja mig med normalt iaf. Blodtrycket var längre än sist, inte konstigt att jag känt mig lite snurrig. Visst, det är lågt i normala fall, men det här är ju löjligt. 141 slag i minuten och en lagom växande mage. Gått upp två kilo till på 4 veckor, men jag är helnöjd med det =)
Efter detta var det åter dags att sätta sig och vänta... Svaret efter två timmar var iaf positivt, ingen diabetes, nice.

Annars så går mina dagar åt att vara raslös nu under lovet, jag går på stan, träffar folk (Lollo), plockar bland alla saker och försöker få i ordning på livet innan Plupp kommer =Jag får ont, jag blir arg och kan inte sova. Vila! I wish I could, svårt fast jag vet att jag behöver det.

Idag har jag iaf inte gjort såå mycket på kvällen, Oskar har satt ihop spjälsängen och jag har tittat stöttande på. Tack mor och far för den, den blev bra efter en hel del pysslande.


Kommentarer
Postat av: eva keyser

söt säng men trumset är det inte lie för tidigt att skaffa sådana leksaker till Plupp redan.

2011-11-03 @ 21:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0