Det här med att vara....

gravid och sitta stilla är inte my cup of tea. Snacka om att ha svårt att acceptera att jag inte kan göra så mycket längre. Det har tagit evigheter att försöka julpynta idag, frustrerad till max. I normala fall är jag väl inte den som överanstränger mig, men nån måtta får det vara på stillasittandet. Har även svårt att acceptera att jag är så trött,

"P: Hur f*n kan jag vara trött!? O: Du är gravid, fatta det!" Som sagt, det är inte lätt just nu, haha.

Helgen har varit ovanligt lugn skulle jag vilja säga. Fredagskvällen ägnades åt att tvätta samt en massa dataspel för O. Han har haft några timmars date med det nya star wars spelet som släpps snart.
Lördagen blev lite småshopping, högklassig fotboll samt inflyttningsfest hos Ola och Cissi. De har ju bara bott i huset i ett år, så det kanske var på tiden. Träffade lite folk som man inte sett på länge, mycket trevlig kväll. Slutadet rätt tidigt för oss då O skulle upp och jobba idag och jag hade lite småont här och var.

Söndag och pyntande då då samt en fika med Lollo och Dansk. Det händer inte alldeles för ofta, får passa på när det går.

Veckan gick ju annars i "Petra använder saker och de går sönder! tecken. Först var det ju damsugaren som jag hade sönder och två dagar senare höll mikron på att börja brinna. Snacka om att man har dålig karma kring elektronik. Försökte febrilt leta efter kvittot då mikron inte ens är ett år gammal, men icke. Ringde hem till far i hopp om att han hadet kvittot, tveksam dock. Sen var han snäll nog och informerade mig om att den troligtvis var köpt på onoff. Och finns onoff? Svar nej, snacka om irriterande. Måste ha en mikro, man är inte hel utan den =)

Nej, nu blir det sängen. Imorgon är det dags för sista föräldrakursen samt ett barnmoskebesök.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej Petra. Väldigt fin blogg du har, men nog tycker jag att du ska njuta av din graviditeten så länge den varar och ta det lugnt sen blir det jobbigt när väl bebisen har kommit ut. Kram Ulrika din kusin.

2011-11-28 @ 09:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0