Vårkänsla

Det är vad det är just nu. När man går upp ur sängen och solen skiner in, då vet man att våren nästan helt är här. Jag blir allt en massa gladare av den känslan =)

Igår lyckades jag komma iväg till gymmet, det var lääänge sen. De senaste veckorna har ju kantrats av magsjuka och en rejäl förkylning. Men nu har det äntligen släppt och jag kan ta tag i mitt liv igen. Det märks att man inte varit där på ett tag, redan efter fem minuter på löpbandet var jag slut. Normalt har jag väl inte så bra kondis, men det här var löjligt. Blev ett lugnt första pass kan jag säga.

En annan trevlig sak som kom till mig igår var skatteåterbäringen. Det är alltid trevligt att få tillbaka lite pengar så där till midsommar. Många tänker säkert att de pengarna skulle man ta till sin semester, men så är inte riktigt fallet för mig. Då jag jobbar 50 % och bara är anställd 17 dagar i juni (MINUS alla helgdagar) så blir det inte mycket i plånboken i juni. Så det pengarna går ovkortat till mina räkningar. Oskar fick tillbaka mer så JAG har bestämt att det är hans tur att bjuda mig på nått roligt. Jag har ju de senaste somrarna tagit honom till diverse festivaler, nu tycker jag att det är payback =)

Jobb är det som är på schemat idag, ska också se till att hämta ut mitt pass. Tog endast 1,5 dag att få det, ibland är det snabba hos polisen =)

Kommentarer
Postat av: gunilla

Hej!



Visst är det härligt med våren och solen skimer

Fåglarna kvittrar så härligt

Idag har jag druckit mitt 10 kaffe ute på vår lilla uteplats Solen liggerr på där nu

Var riktigt skönt Ulf hade undervisning där också fast inte då jag satt och njöt av solens varma strålar

Håller med att nu får "gubben" hjälpa dig i sommar

Ha en skön helg så ses vi på tisdag

kram

2011-03-24 @ 10:53:28
URL: http://nilla.blog.se
Postat av: ida

Tack gumman, va go du är!! :)

2011-03-27 @ 12:53:18
URL: http://blavinge.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0