Morgonkaffe

Sitter här i hemmet och bara njuter av en lugn morgon. Börjar jobba vid 12 idag och den här förmiddagen behöver jag big time. Är halvsjuk och lättretlig som attans, skiten bryter ju inte ut. Känner hur mosig huvudet är, men kroppen den är pigg. Det är ju liksom inte läge att vara hemma från jobbet även om fru hjärna skulle behöva det. Och inte nog med det har förkylningen valt att satt sig som ett fett stort munssår i mitt fagra ansikte, och det är det som stör mig mest. Ser ut som man är pestsmittad!

Förutom detta så startade veckan med att jag och kollegorna tog tåget till Kalmar för att gå på föreläsningen "konsten att motivera", en föreläsning som jag kände att jag skulle kunna ha nytta med i mitt arbete. Innan föreläsningen åt vi gott på en grekisk restaurang (slår dock inte Akropolis) och sedan en liten kaffe. Väl på plats i föreläsningssalen har jag äran att ta anteckningar (ja ni ska få dem). Runar Larsson, en man i sina bästa år från Trollhättan håller i detta (http://www.loparlarsson.se/) Han är väldigt rolig och han får med sig sin publik, men jag vet inte riktigt om det var vad jag förväntat mig. Han pratade mycket om vad han gjort i sitt liv, kanske lite för mycket ibland. Samtidigt som han kom in på spår hur han motiverade vissa personer i sitt liv, hur han hjälpte människor att förändra sin vardag. De bitarna var intressanta och man fick tankarna att börja snurra på hur man själv skulle kunna använda sig av de bitarna i vardagen, i skolan. Jag tillhör den skolan som älskar ren fakta, men så klart finns det inga rätt eller fel svar när det gäller att motivera. Alla människor är olika och alla motiveras på olika sätt och av olika saker. Ska läsa igenom anteckningarna och ge till kollegorna så kanske jag får ut lite mer, samtidigt var två timmar med rast lite väl kort tyckte jag.

Tisdagen sedan bjöd på jobb och sjukgymnast från 8.00-21.30, intensiv dag med andra ord. Sjukgymnasten har iaf kontstaterat att jag behöver hans hjälp med min nacke och min rygg, det är trevligt. Dock så trodde han inte att jag hade Tietzes syndrom, hade inte de klassiska tecknen för det. Så nu blir det bara att kontakta VC igen, har hållt på att bråka med detta sen augusti. Men jag ger mig inte!

Idag fyller svärmor Eva 60 år, så vi säger ett stort grattis till henne!

Mamma Eva med sina härliga barn =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg bild med mig och mina superbarn.

2011-03-13 @ 18:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0