Kaffet...

rinner så sakta ner i kannan, att denna dryck kan vara så ofantligt god =) Ni som säger att kaffe smakar illa, ni har ju inte förståt vad livets dryck är ;)
Hemma efter en dag på jobbet, rätt trött i den lilla hjärna som finns innanför pannbenet. Hade engelska på Västerled i eftermiddags och det tar musten ur mig. Det är så svårt att lära ut! Jag kan men det är inte alls lätt att förmedela, stackars elever måste vara en massa förvirrade och det är inte konstigt. Vi gör alla vårt bästa och tillslut ska de nog ha lärt sig nått, eller vad tror ni.

Här har det annars varit full rulle med jobb i Alvesta och umgänge med vänner. Vi hade en liten Pudas kväll hemma hos Norsk. Han har inrätt sin lägenhet med Pudas saker. Bland annat den gamla hederliga flaskbaren och en av darttavlorna hänger på väggen. När vi kom ditt så satte vi oss alla typ där vi brukade sitta när vi var på Pudas, helskumt men härligt. Och jag fick ha på mig min overall igen, som jag har längtat. Har inte använt den sedan sista kvällen på Pudas, saknar den grymt mycket. Får bli fler träffar hos Norsk inom snart framtid tror jag. (bilder kommer).

Har även haft en mycket trevlig eftermiddag/kväll med familjen Lindemann/Ingemansson. Så jäkla skönt att få umgås med Frida igen, även om tiden spenderades framför tv, hockey och melodifestival. Behöver ha en dos av henne då och då. Förhoppningsvis blir det mer tid för detta när hon går hem på mammaledighet, det kan nog timeas lite bättre då.

Efter allt ståhej avslutades helgen på en fika hos Dansk, Lollo och lilla Daniel. Eller så liten är han inte längre, han växer och växer nått som fruktansvärt. Söt och rund som en bebis ska vara =)

Kommentarer
Postat av: ida

hihi, ja man måste ju utnyttja dötiden ;) mm du har så rätt, de är riktigt charmiga, tack för påminnelsen när man färdas i dem varje dag glömmer man lätt bort hur härliga dem är.



Är det bättre med huvud å feber nu?? Har tänkte att ja ska leta mig ner i smålandsskogarna under våren, så då måste vi ses:)

2011-03-16 @ 08:01:01
URL: http://nyveckanyttliv.bloggplatsen.se/
Postat av: Frida

jag behöver en Petrados oxå, och egentligen betydligt oftare än vad vi lyckas med! Men det var helt underbart att få hälsa på er i lördags!

2011-03-17 @ 20:29:58
URL: http://childofdestiny.blogg.se/
Postat av: Petra her selfe

Livet känns lite lättare nu, förkylningen har släppt. JAg hoppas verkligen att du kan komma ner när vi är hemma nu i vår.

Frida! Säger det varje gång, vi måste lösa detta haha

2011-03-20 @ 08:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0