En rolig nyhet


Idag fick jag en överraskande nyhet faktiskt. Ringde och kollade hur många LAS dagar jag hade, mest för att det är kul att veta. Fick reda på av kvinnan i andra änden att jag snart har 500 LAS dagar, vilket innebär att jag numera har företräda till vakanta tjänster inom förvaltningen. Gäller så klart inte om någon annan har fler LASdagar eller om det är en omplacering, men iaf! Det är så gött att veta att det kanske går lite smidigare nu att få ett vikariat eller tillsvidareanställning. Dock gäller det inte förens 1 månad innan mitt nuvarande kontrakt går ut, men iaf... Ska suga lite på den här karamellen och sen se om det finns några jobb att söka med mina kvalifikationer =)

Undra egentligen vad som kommer ske om jag lyckas få ett fast jobb, blir jag fast här nere i de smålänska skogarna med min fina livet ut?! Jag har försökt att få min man att flytta till Norrköping i snart två års tid. Vi hade en överenskommelse att om jag inte hade fast jobb innan hösten -10 så skulle vi ( se han) seriöst fundera på att flytta, men så fick jag tjänsten på Kungsmad. Den är inte fast och enbart tillfällig, men det var ju ett jobb så jag kom inte vidare i den diskussionen. Jag vill jättegärna flytta uppåt igen, känner mig inte hemma här även om vi har vänner och jobb här. Det har inte med det att göra, läget är bara helt fel, iaf säger min hjärna det. Jag vet också att Oskar trivs super här vilket gör det hela svårare att tjata för mycket. Även om tjata är mitt starkaste ämne =) Får se vad som händer här framöver, men jag kommer aldrig sluta hoppas på att vi en dag kommer att flytta.


Kommentarer
Postat av: gunilla

Stå på dig!!!!!!!!!!!!!!

Du finner nog flera bra påståenden som gör att du får "gubben" med dig i en flytt.

Fast jag kommer att sakna dig

kram/ Gunilla

2011-03-02 @ 20:07:38
Postat av: sofia

Tjata, tjata, tjata och tjata lite till! klart ni ska komma upp till vackra slätten! ;)

2011-03-02 @ 20:23:08
Postat av: Petra her selfe

Tack Gunilla! Kommer sakna er med, men som det ser ut nu blir du ju inte av med mig än på ett tag ;)

Hehe, Sofia du vet hur envis mannen min är, vet inte vad som skulle få honom att definitivt flytta.. Några förslag?

2011-03-03 @ 09:23:32
Postat av: Frida

flytta flytt! Jag vill ha er närmare, Norrköping vore ju jättebra pendlingsavstånd för en spontanhelg :)

Kram vännen, saknar dig!

2011-03-03 @ 10:03:52
URL: http://fridadanielsson.blogg.se/
Postat av: Niklas

Det blir ju lättare för er att åka på Stockholm beer and whisky, för ni måste inte boka hotell =). Sofia ska skjutsa mig och Krille i år igen.

2011-03-03 @ 11:54:13
Postat av: Rikard

Förstår precis hur du känner!! Man har det bra här nere, men det är något som saknas. Lycka till med Norrköping.

2011-03-03 @ 12:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0