Avslappning

Det är nu kväller och dags för att varva ner. Fick en avslappnings cd av en kollega idag och tänkte ta och inviga den. Mannen sitter och nördar framför datorn, vilket innebär att jag får göra detta ostört.
Jag har försökt med avslappning för egen maskin innan, men inte lyckats. Denna skiva hjälper mig förhoppningsvis på vägen, för stilla, lugna stunder är vad min hjärna behöver.

Dagen har annars varit alldeles för lugn, inställda lektioner och MYCKET väntan. Det är ganska drygt när man har suttit en håltimme och väntat på att en lektion ska börja och när man väl är på plats är varken lärare eller elever på plats. Skumt?! Nja, eleverna hade lyckats övertala läraren om att de skulle få plugga hemma istället och ställt in lektionen, dock glömt att meddela mig. Läraren ringde dock och bad om ursäkt, så det är ju positivt =)

Mannen berättade att han skulle på arbetsintervju imorgon. Ev så är det ett ett årsvik inom räckhåll. Han har en fast anställning på ett bemanningsföretag, men det innebär att han lotsas från jobb till jobb. Bra för erfarenhetens skull, men segt att inte veta vad man ska göra från vecka till vecka. Detta gör ju att det kan bli lite stabilt för honom.
Jag hoppas fortfarande på en fast anställning eller ett längre vik. Får se lite vad hösten har att ge.

Men helst av allt skulle det vara skönt att få bege sig norrut!

Kommentarer
Postat av: ida

inte lyckats övertala honom än?!? De får du göra något åt. För livet går varken att pausa eller att spola tillbaka. Fast de e klart det viktigaste är att man har varandra. Men drömmar är till för att uppfyllas. Å ja hoppas att du en dag kommer känna dig så där hemma och tillrätta, som ja kommit att göra här i kexstaden.

2011-03-17 @ 20:59:44
URL: http://nyveckanyttliv.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0