Bitter

Idag känner jag mig lite bitter. Jag är irriterad över att jag efter 5 års universitetsstudier inte kan få ett fast jobb. Jag har jobb så jag klarar mig, men fortfarande inget fast. Jag får faktiskt ofta höra att jag gör ett bra jobb, men vad hjälper det när det är näst intill omöjligt att få fast. Visst, jag vet att jag gör ett bra jobb och gör det jag ska, men jag vill ha mer.
Jag stör mig ännu mer på att jag nu har LAS företräde när det inte finns ett jäkla jobb att söka i kommunen, inte ens en USKtjänst ligger ute. Eller jo, det gör det men inte i kommunen, mest privat. Där hjälper inte LASdagarna ett piss faktiskt.
Det är väl bara att söka vidare och kämpa på, en dag så kanske även jag får ha semester på sommaren.

Kommentarer
Postat av: svärmor

Du har rätt Petra det är för jjääkklliiggtt.

2011-06-23 @ 13:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0