MVC besök

Igår var jag på mödravården för att tala lite med deras läkare angående mina mediciner som jag äter och de mediciner som jag ibland behöver ta vid behov. Fick träffa en väldigt trevlig läkare som skämtade mycket och lyssnade på all min oro. I slutändan var beskedet i alla fall att vårt barn har lika stor risk att få missbildningar som andras, trots mina mediciner och det kändes lite skönt att höra. Fick även lyssna på hjärtljuden igen och det lät fin fint. Oskar blev lite avis när jag berättade, men han valde att inte följa med och får skylla sig själv lite :P
Kollade även upp det låga blodtrycket, fortfarande lågt och håller det i sig så får vi komma på vad som kan göras åt det. Hade även gått ner i vikt, mycket trevligt.

Det kan iofs bero på den hemska magsjukan/matförgifningen jag fick när jag kom hem till Sköldinge. Helt sjukt, vi skulle vara där i två dagar. 6 timmar efter hemkomst så får jag feberfrossa och det som hör till. Var sängliggande hela onsdagen, vilket förstörde allt lite. Stackars Oskar låg och kollade på film och spelade dataspel hela dagen. Det blev i alla fall hej till ett par personer och det är väl alltid nått. Tyvärr stannade vi inte till i Norrköping som planerat.

Lördag, Oskar sover och jag ska ta o äta lite frukost tror jag. Eftermiddagen/kvällen bjuder på middagen med Ola och Cissi samt hem till Hajk på lite avskedsfest. Han ska tydligen flytta och börja jobba någon annanstanns.

Vädret är kasst så det kanske blir att rensa ut lite graderober nu på förmiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0