Miraklet

För si så där 15 v sedan fick vi reda på att ett litet mirakel hade börjat växa inom mig =) Vi har en tid försökt skaffa barn och äntligen hade vi lyckats! Det var dock ett väldigt skumt sätt vi fick reda på. I tidigare inlägg har jag ju skrivit om akutbesöket efter Tysklandsresan, det var då vi fick reda på det. Läkaren misstänkte tydligen att det var en graviditet på gång och tog ett test. Hon sa att det var svagt positivt och att vi skulle vänta en vecka med att ta ett nytt. Jag klarade mig i nästan tre hela dagar innan ett nytt test togs. Tro det eller ej så var ju så klart även det positivt =)
I v. 5 togs sedan ett ultraljud för att se så allt stod rätt till då jag hade ganska ont. Vilket det gjorde, så normalt som det kan i v. 5. Efter det har allt rullat på, det har inte känts som om det har funnit ett liv inom mig. Jag har mest känt mig fet och kläderna passar inte längre. Men efter idag så har det verkligen ändrats, vi har varit och lyssnat på vårt mirakels lilla hjärta och genast blev det hela en aning verkligare. Vi vet att han/hon finns där och att den minsann kan sparkas :P Pratade med Oskar nyss, han går runt med ett fånigt lite leende på jobbet säger han.

Nu håller vi bara tummarna för att ungen håller sig inne till efter årskiftet, 4 januari är det beräknat. Bara och knipa som alla andra uttrycker det :P

Kommentarer
Postat av: ida

De låter bra att datumet är på andra sidan gränsen. Då är också chanserna större att ni kan komma på bröllopet. Japp här tänker ja egoistiskt vettu ;) Massa kramar till er och lilla miraklet!

2011-07-14 @ 12:36:39
URL: http://blavinge.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0