Migrän

Den har lyst med sin närvaro i flera dagarna nu.  Har varit väldigt tröttsamt att gå med huvudvärk både dag och natt. Och inte nog med dålig sömn som har varit konsekvensen av det hela så har jag jobbat på dagarna. Har varit svårt att vara glad på jobbet. Ljudvolymen är inte låg där kan man ju säga!

Så imorse, på min lediga dag, så var det bara att ringa till vårdcentralen då jag inte har tid hos läkaren på MVC förens nästa fredag (samt att jag inte får äta den medicin jag har) Kände att jag inte kunde vänta så länge.
Den jobbiga morgonen började med att bilen skulle in på service, så det var bara att gå upp. Hem igen och frukost för att sedan gå till tandhygenisten och få lite rena tänder. Därefter lite lunch och off to vårdcentralen. Då jag är stammis där fick jag träffa läkaren jag haft de senaste gångerna och det kändes skönt. Tog en stund eftersom det är lite svårt att hitta nått bra till migrän när man är gravid. Fick lite citodon utskrivet iaf, bättre än ingenting. Hon tog även blodtrycket för att se så det inte var för högt, det visade sig att det var liite lågt 90/60. Inte konstigt att jag varit lite yr de senaste dagarna. Har lågt lite då och då så det är inget nytt för mig, fick höra en gång att det var tur att jag inte var lång för då skulle jag svimma :P

Efter detta hämtades vår lilla pärla, tusenlappar fattigare och återbesök då det behöver bytas en kamrem och bromsklossar. Det är tur att vi tog en lite försäkring så det blir lite billigare för oss, vi tänker även hyra en bil denna gång och slippa krångla med kompisarna.

Citodonen har gjort liite nytta, så nu ska jag vila i min fina nya "gungstol" och kolla lite på tv.

Lägger upp en lite bild på ett svagt, men positivt, graviditetstest tagdet 1/4 =)

Kommentarer
Postat av: eva keyser

Bra att du fick lite hjälp mot huvudvärken, så att du och lille Plupp har det bra.

2011-07-21 @ 21:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0