Sjukan på gamla norr

Ja, minsann. Här har vi varit sjuka båda två, i magsjuka skulle jag tippa på. Jag blir mest förbannad över att jag var tvungen att vara hemma från jobbet igår. Hade äntligen fått lite tider ute i Rottne och vad händer? Jo, jag kan inte gå min sista dag för feber och illamående. Blir bara mest förbannad!  Ok, det har varit lite mer synd om Oskar faktiskt, han har mått liite sämre än mig denna gång, men iaf!

Sen är jag ju snål också och inser att jag förlorat lite pengar på det. Fattar inte hur jag kan vara så girig, haha.. Eller jo det gör jag, fick mitt lönespec igår på mina 50 %. Får ut strax över 8000 och det är precis det vi lägger till vårt gemensamma konto varje månad. Det innebär nada extrapengar denna månad. Å andra sidan har vi inte mkt till planer så det spelar mindre roll. Kunde ju dock vara kul att få spara lite till bröllopsresa eller att kanske kunna åka iväg en helg. Oskars mor fyller 60 år så det hade kanske varit trevligt att åka upp till Säffle och fira henne lite. Det är bara att gilla läget, jag gillar mitt jobb men jag behöver ett med mer % så är det bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0