Positiva Petra

Det ska ni lära er gott folk var ett smeknamn jag fick av en av mina högstadielärare. Han tycket hela tiden att jag var negativ (kan ni förstå detta :P) och gav mig tillslut detta smeknamn. På avslutningen i nian sa han som slutord: Tänkt nu positivt Petra! Kommer aldrig glömma det. Martin var dessutom en härlig lärare som lyssnade på Ebba Grön på lektionerna och åt godis! Det var revolution det, haha.

Idag använder jag det rätt ofta när jag ska förklara för andra som inte känner mig hur jag är. Jag är en negativ person rätt av, det är bara så det är, vilket mina vänner har accepterat. Eftersom jag också är så medveten om det så kan jag också skämta om det och även låta andra göra det. Jag brukar säga att folk får gärna kalla mig bitterf*** !

Har haft en bra dag på jobbet, jobbar med helt fantastiska människor. Började jobba på Kungsmad i augusti och blev genast välkomnad in i "gänget". Det känns surt att det bara är 50 %, inget vi kan leva på i längden. Så jag söker hela tiden nya jobb, även om jag egentligen inte vill. Visst, jag jobbar ofta upp procenten på andra jobb, men det skulle vara skönt att bara kunna slappna av en månad och inte må piss över att inte har fått tillräckligt många extratimmar denna månaden.

Gott folk, nu blir det till att laga middag. Vet inte vad det blir, men köttfärsen är iaf tinad

Kommentarer
Postat av: gunilla

Hej!

Kul att läsa och du är inte alltid negativ

Jag tycker du är en helt okej tjej

Kul att du trivs med oss "gamlingar"

Du kommer ju med en frisk fläkt och de är positivt för oss

Ha en bra dag och vi ses på jobbet

Kram

2011-02-10 @ 06:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0