Finbesök

I helgen har vi haft finbesök i form av Sanna och Krister. Sanna är en barndomsvän till mig och Krister är en gammal gymnasievän till Oskar, de två träffades faktiskt på vårt bröllop! Sen dess har de varit ett par. Det är riktigt kul att de hittat varandra. Jag och Sanna kommer mycket bra överens och Krister och Oskar ska vi inte ens snacka om. Ibland tror man att de sitter ihop :P Det har i alla fall varit härligt att ha dem här, Sanna och jag har snackt mycket minnen.

Sanna och Krister på nyår i Sälen

Det har dock varit lugnt, vi har även denna helg renoverat hos Ola och Cissi, både lördag och söndag för min del. Jag har nu lärt mig att spackla. Det kan vi snacka om att det var en teknik av dess like. Det var kul, men svårt. Ola tycker att det är bra att jag har kul, för då kommer ju jag och Oskar också att köpa ett renoveringsobejkt. Skulle inte tro det! Varken jag eller Oskar skulle vilja ha ett helt hus att renovera, utan det ska helst vara nyrenoverat eller helt nytt. Vi ska kunna ändra om vi känner för det, inte för att vi måste.

Melodifestivalen var ju även ett måste denna helg. Fast egentligen vet jag inte varför jag tittar på det, jag gillar egentligen inte konceptent med deltävlingar. Det är mest en massa skräp som sjungs bara för att det ska finnas deltävlingar. Det positiva är att det kan komma med artister som aldrig hade haft chansen innan. Tänkter tillbaka på hur det var när jag var liten, melodifestivalen var ju en höjdpunkt som alla andra stor program förr. Vi satt alla i familjen, tillsammans, klistrade framför tv med lite chips och cola. Det var en helt annan stämning då. Jag vet att det är mycket som har ändrats, men vissa saker vill JAG inte ändra på. Jag vill ha den där dagen, tillsammans. Fast så är så kommer det nog aldrig riktigt att bli igen. Dessutom har jag en karl som motsätter sig allt som har med melodifestivalen att göra, tråkmåns! =)

Idag är alla hjärtans dag, en dag som vi ska säga till våra älskade att vi älskar dem. Jag och Oskar gör detta varje dag och idag är inget undantag!

Min härliga man

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0