Ännu ett år äldre

Igår så slog dagen till, födelsedagen. Fick en fin frukost av min man, hemmagjord risgrynsgröt. Tur att den var god för enligt honom hade han ju slavat i en hel timme med den. Stackare... tänk på mig som varje födelsedag ger min man stekt bacon, snacka om uppoffring från min sida =)
Första gästen anlände vid halv ett, sen rullade det på med bästaste Frida och lilla Line (som by the way underhöll oss i flera timmar), dansk, Lollo och lilla Daniel stuttsade sedan in. Dagen avslutades med middag med Ola och Cissi, en mycket trevlig kväll OCH en mycket trevlig dag så klart. Det behövs inte mycket för att en dag ska bli lyckad. Telefonen ringde i ett, båda mammorna hann ringa innan halv tio, tur att man är uppe med tuppen. Sen rullade det bara på, men det skönt att nån tänker på en iaf.
Jo, det kom ett mycket fint blombud på eftermiddagen också, tack mor och far, ni vet att jag gillar sånt. En fin vinterbukett blev det =)

Bara så ni vet, om ni har lust så finns det en massa kakor kvar att äta här ;)

Har ju inte bloggat om fredagen, dels för att jag tycker att min mamma inte ska få reda på allt via bloggen. Då jag inte känt av vår lilla knodd tillräckligt på några dagar så ringde jag inte till förlossningen på fredagsmorgonen (puschade av Gunilla kan jag säga) och snackade lite med dom. Så klart tyckte de att vi skulle komma in och sagt och gjort gjorde vi det. Efter en fin ctg kurva med bra hjärtljud fick vi även träffa läkaren (snacka om stressad kvinna) Hon kollade fostervatten, mätte storleken samt kollade flödet till navelsträngen. Det för att jag på mitt senaste barnmorskebesök inte låg rätt på kurvan när de mätte magen. Plupp är 4 % mindre än "nomalt",  2800g, men det är ju inget då man inte håller koll förens de är på - 20 %. Kände då att det kanske inte var så mycket att oroa med då jag faktiskt ska föda snart. Tycker att de många gånger oroar sig för bagateller och undviker att tala om sånt som faktiskt skulle göra en själv orolig. Lite snevridet det där...

Söndag idag, står och diskar och försöker få i ordning lite här hemma. Oskar är iväg och jobbar idag, skönt att det är han som drar in extrapengarna nu för tiden ;)

Kommentarer
Postat av: Marie

Nix inget att oroa sej för dom där 4 %...

Min grabb var 13% mindre i vecka 40...o vägde 3140 när han ploppade ut 2 veckor senare!!! KRAM.

2011-12-21 @ 11:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0