23 december

och det är inte riktigt så att julkänslan har innfunnit sig. Det kan kanske bero på att det inte finns någon snö what so ever, det regnar och vi är kvar i Växjö. Normlat flänger vi ju hit och dit under julen, vet inte om det kan kallas julstämning, men det är våran jul. Samtidgt är det väldigt skönt att vara hemma och inte behöva stressa över saker och ting. Det är nog första julen på bra länge som jag inte känner att det är en massa måsten. Några har det ju så klart varit, det kommer jag inte undan. Vi kommer att fira jul hos Ola och Cissi imorgon, kommer nästintill till ett dukat bord. Jag har idag gjort "Jansson", dvs utan ansjovis eftersom ingen äter det, sen allt julgodis kommer att följa med också, så lite har jag allt gjort till julafton =)

Det ska bli skönt att ha Oskar hemma några dagar nu också, den här veckan känns det knappt som vi setts. Han har börjar jobba tidigt och slutat sent, sen har det alltid varit nått inplanerat på kvällen. Visst har vi gjort det ihop, men främst har det involverat andra.
Igår fick jag dock honom för mig själv i några timmar, vi gick till Akropolis och åt en födelsedagsmiddag. Oskar systrar med respektive gav mig det i födelsedagspresent, så tack så mycket, det var välbehövligt.

Ikväll bär det av en stund till Ola och Cissi för att äta sushi och umgås, blir inte allt för sent skulle jag tro. Oskar är rätt slut om kvällarna. Inte bara det, han vill ju hinna med att spela så mycket star wars som möjligt också innan plupp tittar ut. Jag har verkligen inget emot det då jag faktiskt gärna sitter själv på kvällarna och går och lägger mig tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0