Dagens ilandsproblem

Vi kan dock börja med gårdagens ilandsproblem. Varmvattnet avstängt mellan 8.00-16.00. Jag börjar jobba kl 12.00 på torsdagar, problem! Alla som känner mig vet hur noga jag är med mitt hår, detta ledde till att jag var TVUNGEN att gå upp innan 8.00 för att kunna fixa det en första gång. Fick iofs lite fixat på stan, men endå.

Dagens ilandsproblem: Att kanske inom snar framtid vara tvungen att öppna låste på bildörrarna genom att stoppa in nyckeln i låset och inte trycka på knappen. Känns som om problemen blir större och större, haha. Kan kanske kallas lite lat, lite bortskämd.
En polares polare sa en gång: Dagens ilandsproblem, att vara tvungen att läsa aftonbladet i pappersformat då inte internet funkar.

Jag tänker faktiskt på att det verkligen är ett ilandsproblem, jag menar hur många har tillgång till varmvatten jämt? Hur många har tillgång till bil överhuvudtaget? Även om jag inte har det gott ställt har jag fan ingen rätt att klaga. Även om jag är världsmästare i just det ämnet.

Sitter nu ensam hemma, har skjusat mannen, Ola och Cissi till Växjö whiskeyfestival. Tycker att det är dumt att jag lägger ut pengar och följer med på nått jag inte dricker. När det gäller whiskey är det bara irish coffee som gäller. Det kan vara skönt för mannen att göra lite saker själv, även om han i nuläget har ett mer socialt liv än en själv.
Visst jag jobbar mycket och träffar folk hela tiden, men det är inte samma sak som att vara hemma och träffa polare. Den dagen jag får ett fast jobb är det min tur =)

Imorgon bär det av till Sköldinge på kusin/släktträff på pappas sida. Får se hur många som kommer, är ett flertal kusiner jag inte träffat på många år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0